neděle 20. prosince 2015

Norské zázvorové perníčky

Perníčky k Vánocům zcela jistě patří. Ale spíše se mi více líbí na pohled než na chuť. Tentokrát jsem vyzkoušela norské kořeněné perníčky podle Kluků v akci. Povedly se hned napoprvé, sice je mám pořád tvrdé, ale i tak mi chutnají. A co by to bylo za Vánoce bez perníčků. Jen u toho zdobení jsem vzteky zbledla :D





Ingredience
  • 150 g másla
  • 100 ml medu
  • 200 ml třtinového cukru
  • 100 ml smetany na vaření
  • 450 g hladké mouky
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • 1/2 lžičky mletého zázvoru
  • 1/2 lžičky mletého pepře
  • 1/2 lžičky mletého hřebíčku
  • 2 lžičky skořice

Postup
Těsto si připravíme den předem. V kastrůlku si rozpustíme med, cukr a máslo. Až se vše spojí a vznikne jednolitá směs odstavíme z ohně a vmícháme smetanu. Necháme zchladnout. Mezitím si smícháme mouku, prášek do pečiva a koření. Do suché směsi vmícháme tekutou a vypracujeme (nejlépe robotem) hladké těsto. Dáme do sáčku a necháme v lednici do druhého dne.
Druhý den si těsto vyválíme na 3 mm plát a vykrajujeme formičkami zvířátka nebo jiné tvary. Předehřejeme si horkovzdušnou troubu na 175 stupňů přibližně 8 minut (až zezlátnou okraje). Po vychladnutí můžeme ozdobit sněhovou polevou. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář!