úterý 24. listopadu 2015

Chilli sin carne

Pálivých jídel se bojím. Opravdu. Ale také mě lákají. Děsně moc. Jedno z nich bylo i známé Chilli con carne (sin carne - bez masa). Původem z Texasu, kam došly ty mexické chutě. Musím se přiznat, že jsem ubrala chilli (protože jsem srab), ale na druhou stranu to bylo dobře. Zůstávala mi po každém soustu trocha pálivé chuti na jazyku, ale nepálila mě celá h**ba. Takže pro milovníky pálivých jídel a plechových papulí doporučuji si udělat původní verzi z cestovatelského blogu Stezky polárního vlka. Protože já si sem napíšu tu moji upravenou verzi ;)




Ingredience
  • 2 balíčky uzeného tofu
  • 200 g sušených červených fazolí
  • 1/2 lžíce sušené majoránky
  • 1 plechovku krájených rajčat
  • 200 g rajského protlaku
  • mražená kukuřice od oka (podle toho, kolik ji máte rádi)
  • 1 žlutá cibule
  • 2 stroužky česneku
  • 150 ml olivový olej
  • 2 lžičky chilli
  • 1 lžička římského kmínu
  • 1 lžíce uzené nebo sladké papriky
  • 2 kostičky čokolády na vaření
  • sůl a pepř podle chuti

Postup
Fazole si den předem namočíme, aby nabobtnaly. Druhý den je slijeme a dáme s novou vodou a půl lžící majoránky vařit na 2 hodiny. Tofu i cibuli si nakrájíme na kostičky, olivový olej smícháme s chilli a dáme marinovat na hodinu do lednice. Jakmile máme připraveno, rozpálíme pánev nebo hrnec a vhodíme tam tofu s cibulí i olejem + nakrájený česnek. Necháme rozvonět. Přidáme další koření - římský kmín a papriku. Podlijeme vodou. Pak přidáme fazole, kukuřici, plechovku rajčat i protlak, sůl a pepř podle chuti. Několik minut vaříme. Nakonec přidáme 2 kostičky čokolády a zamícháme dokud se nerozpustí. Doporučuje se jako u guláše podávat to až druhý den, aby se jídlo pěkně rozleželo.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář!