pondělí 25. dubna 2016

Dršťková polévka z hlívy ústřičné

Celé své dětství jsem nevěděla, co je to dršťková polévka. Pak mi řekli, že je z vnitřností. V životě jsem ji neochutnala a asi už nikdy neochutnám. Ale za to tahle falešná! Nevím, jestli má nebo nemá něco společného s dršťkama, ale ta je! Hlívu mám sama o sobě moc ráda (jako snad všechny houby) a ještě víc ji mám ráda, když všude čtu, jak je zdravá :D Tak šup do hrnce s ní!



Ingredience
  • 1 žlutá cibule, nakrájená nadrobno
  • 1 balíček (200 g) hlívy ústřičné, nakrájený na kostky
  • 5 - 10 brambor (množství podle velikosti)
  • 1 stroužek česneku, prolisovaný
  • 1 litr zeleninového vývaru
  • 2 lžíce rostlinného oleje
  • 2 lžičky uzené mleté papriky
  • 2 lžičky majoránky
  • sůl a pepř podle chuti

Postup
Napřed to nejnudnější - oškrábeme si brambory a nakrájíme je na kostky. Na oleji zesklovatíme nakrájenou cibulku, a pak přidáme hlívu. Necháme ji podusit. Přidáme papriku, majoránku, sůl a pepř. Necháme provonět a přidáme brambory. Zalijeme horkým zeleninovým vývarem a vaříme na střední teplotě min. 20 minut, dokud brambory nezměknou. Polévka je lepší druhý den!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář!