sobota 3. srpna 2013

Historický jarmark na hradě Seeberg 2013

Jelikož jsem historik duší i celým svým srdcem, miluju akce typu historických slavností a jarmarků (i když někdy mají dost daleko k historii :D ). Proto ráda obíhám na západě Čech tyto slavnosti, kde se můžu alespoň v myšlenkách vrátit do minulosti - ať je to hudbou či tancem. Nejvíce jsem úchylná na historické kostýmy... mám takový i jeden sen, že si jednou snad nějaký ušiju (nejlépe z gotiky, kde nebyly tak složité a přezdobené :D ). A teprve nedávno jsem se dozvěděla, že existují ještě větší nadšenci historie než já! A to je spolek LARP!? Bohužel to je opravdu uzavřená společnost a tam se jen tak asi nevnutim :D (na kamarádovi gůglu je o tom přehršle informací...), ale zpátky! Seeberg je románský hrad z konce 12. století, který byl následně několikrát přestavován, proto dnes vypadá opravdu až moc upraveně :D. Najdete ho poblíž Františkových Lázní a pořádá se tam mnoho výstav umělců či si můžete prohlédnout i menší mučírnu. Každoročně se tu ale především pořádá historický jarmark, který chodíme navštěvovat už celé roky.


Tradičně je historický jarmark plný stánků a má i bohatý program pro diváky. Každoročně je na hradě Pouliční divadlo Viktora Braunreitera a jeho pohádky nejen pro děti, ale také pro dospělé a na následující fotografii už vidíte, jak šípkový keř píchl Růženku do prstu :D (nebojte krev teče jen výjimečně)


Pak následovala ukázka šermu a tance od skupiny Savioli, kde při každém souboji vyhrála žena! Jak povzbuzující :D Ovšem jsem účastníky velmi litovala, v tom horku pobíhat v brnění a ještě se bránit...



Ze skupiny Savioli jsem tu měla konkurenci ve fotografování :D (i když mě by mohl konkurovat každý, protože na zrcadlovku pořád a netrpělivě šetřím - asi už 3 roky, ale mě to prasátko snad ty peníze opravdu žere než hlídá :D )



A teď už přišla na řadu taneční část, napřed ukázka břišního tance (ten jsem chtěla také jednou zkusit, ale s mým talentem je to horší :D ) a potom tanečnice v červeném mě opravdu uchvátila... akorát teď by jsem si jednu pleskla, protože jsem měla natočit raději video než neustále fotografovat. Když to slyšíte a vidíte s hudbou, je to hnedka jiný zážitek ^^





Mezitím si ladil pán své nástroje a po vystoupení Savioli nám zahrál autentickou dobovou hudbu...


Potom jsme se vydali po nádvoří se pokoukat na stánky, kde nabízeli opravdu mnoho věcí: přes keramiku po laskominy, nechybělo samozřejmě ani staročeské trdlo, a co jsme hlavně objevili, byl ve stánku s chlazenou medovinou i chlazený mošt bez konzervantů či jiných blafů a byl opravdu výborný a osvěžující! Měli na výběr bezinku, jablko, hrušku a mrkev a já mlsná huba jsem samozřejmě musela mít sladkou mrkev :D


Tady se zase nabízeli svatební koláčky, perníčky a jablečný štrůdl - o jídlo tu opravdu nouze nebylo :D
Ale připomínám, že v tomto vedru nebyla chuť a když se podívám na nápojový lístek, tak se mi akorát přitíží :D 


Tak a tady pouze bramboráky, placky a uzeniny, točené pivo... Uzeniny smrtelně nesnáším, ale byl pěkný pohled na slintajícího rytíře, který si přišel pro sváču (taky vám trošilinku z profilu připomíná Jeana Reno? :D )



Na těchto akcích velmi často odcházím s nějakým tím suvenýrem - většinou jsou to náušnice nebo přívěšek na krk :D a ani tentokrát jsem nezklamala :D



Staročeský trdelník byla moje největší láska! Ale odteď si ho buď zkusím udělat po vegansku a nebo vůbec... Shrnuto - můj poslední oříškový trdelník...


A pak přišli na řadu mé oblíbené dobové tance skupiny Mericia a předvedly nám nádherné tance za Karla IV. - během dne bylo na programu také vystoupení tanců markytánek a orientu, ale na ty už jsme opravdu nečekali - spěchali jsme pak domů :) Ale tanečnicím velká poklona!






Poslední, co jsme viděli, byla další pohádka o Sněhurce - na tu jsme zůstali kvůli mému malému bráškovi :) Na fotografii můžete vidět ukázku, jak krásná dívka bloudí ve tmě lesem a narazí na strom (pán předváděl dívku a slečna strom :D )


Probuzení Sněhurky a jejích 7 trpaslíků (ano, i ten sedící úplně vlevo je trpajzlík :D )


Královně puklo srdce a koruna se odkutálela (názorně předvedeno zpomaleně :D )


Ano, ta bílá tečka na mostě je Pay :D


Pohádky je konec a zdrhám domů (ve skutečnosti pouze se procházím pod hradem a hledám skryté poklady :D )...


...a tyto origami krasavce jsem si odvezla domů :)


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář!