neděle 25. srpna 2013

Kynuté borůvkové koláče

Prohlížela jsem si maminčino časopisy o vaření a v srpnovém vydání F.O.O.D.u jsem našla borůvkové koláčky z kynutého těsta. Tak jsem se vydala na borůvky ^^ a celá spokojená druhý den pekla. Nechtěla jsem recept upravovat, protože kynuté těsto byla má premiéra, ale jednou je zkusím po vegansku, protože taková dobrota není dobrá jen díky kravskému mléku, máslu a vajíček :D (nebo v to doufám :D ). Pouze jsem udělala poloviční dávku těsta, protože kdyby se to nepovedlo = škoda borůvek :D Ale světe div se! Koláčky jsem udělala velikostně přesně do ruky a měli jsme od nich jen fialové pusy! Pouze okraje jsem měla více křupavé, ale kdo má zuby, ten si poradí :D Recept je napsán v množství, v jakém jsem to pekla já! :D


Ingredience (cca na 12 koláčků)
kynuté těsto
  • 125 ml plnotučného vlažného mléka (z toho 4 lžíce na kvásek)
  • necelá lžička cukru (na kvásek)
  • 250 g hladké mouky (z toho 1 lžíce na kvásek)
  • 15 g droždí (na kvásek)
  • 50 g másla
  • špetka soli
  • 1 žloutek
náplň
  • 175 g borůvek (nejlépe čerstvých z lesa :D )
  • 50 g hrubé mouky (na drobenku)
  • 50 g třtinového cukru (na drobenku)
  • 50 g změklého másla (na drobenku)
    + vejce na potření

Postup
Nejdříve si připravíme kvásek ze 4 lžic mléka, cukru, 1 lžíce hladké mouky a rozdrobeného droždí. Necháme ho vzejít na teplém místě a pak přidáme mouku, rozehřáté máslo, špetku soli, zbytek mléka se žloutkem. Vypracujeme těsto a necháme kynout (já jsem ho nechala hodinu a krásně nakynulo :). Těsto rozválíme na pomoučněné ploše na plát cca. 1 cm silný a vykrájíme skleničkou kolečka. Ty pak poskládáme dál od sebe na plech vyložený pečícím papírem (při pečení hodně nabudou...). Pak přiměřeně rozdělíme na koláčky borůvky a okraje potřeme rozšlehaným vajíčkem. Na závěr posypeme drobenkou. Koláčky pečeme v horkovzdušné troubě na 180 stupňů dozlatova cca 15 minut.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář!