čtvrtek 8. května 2014

Bábovka s vůní vanilky

Nedávno na FB vznikla stránka Veganské neřesti (už jen kvůli názvu jsem to hned lajkla :D) a vyzkoušela jsem hned první recept na bábovku. O klasickou bábovku jsem se snažila dlouho, ale pokaždé byla taková hutná - dobře upečená, po chuťové stránce výborná, ale byla prostě hutná, že jste se zaplácli hned prvním kouskem. Byla jsem z toho nešťastná, že neumím ani upéct bábovku na neděli :D, ovšem tento recept mě zachránil! Nadýchanější bábovku jsem snad nikdy v puse neměla. Podle taťuldy byla moc drobivá, ale jeho subjektivní názory a averzi na veganskou stravu nebudu zmiňovat, kazí mi to hodnocení :D


Ingredience
  • 2 hrnečky polohrubé mouky
  • 1/2 hrnečku třtinového cukru + balíček vanilkového cukru (nebo domácí vanilkový cukr)
  • 1 hrnečku ovesného mléka (konkrétně jsem měla Oatly s vanilkovou příchutí)
  • 1/2 hrnečku rostlinného oleje
  • 1 balíček kypřícího prášku do pečiva
  • půl lžičky jedlé sody

Postup
Předehřejeme si horkovzdušnou troubu na 175 stupňů. Smícháme všechny ingredience dohromady a vlijeme do formy (pokud máte keramickou, tak jí musíme vymazat - já použila rostlinný margarín a strouhaný kokos). Dáme péct na cca 30 - 40 minut (klasicky zkouška špejlí ;). Čokoládovou polevu na obrázku jsem udělala pouze z rozehřáté čokolády na vaření (ta nejlepší dvou set gramová z Lidlu!).

7 komentářů:

  1. Mňam :) Moji rodiče mají naštěstí vegan stravu rádi, jen je škoda, že už s nimi nebydlím a nemůžou moc ochutnávat, ale ségra to zdatně zachraňuje :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maminka naštěstí má ráda veganské jídla, taťulda to sice toleruje, ale drží si od toho jídla odstup a pokaždé se ptá, zda je to jedlé :D

      Vymazat
  2. ta je boží :-o vypadá tak štavnaťě :D

    OdpovědětVymazat
  3. mňam! to vypadá k sežrání :D pošli kousek :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ráda bych, ale už je dávno po ní :D Sotva se dožila druhého dne, chuděrka :D

      Vymazat
  4. Máš ji nádhernou! Já jsem nejvíc spokojená s bábovkou ze soucitne.cz
    Stránka Veganské neřesti se mi nějak vyhýbala, dozvěděla jsem se o ní až u tebe. :)

    OdpovědětVymazat
  5. miluju takové neřesti :) krásná!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!