sobota 24. května 2014

Tofucake

Dlouho jsem si lámala hlavu, jestli jde si udělat obyčejný klasický vanilkový "cheesecake" po vegansku - tofu je na cheesecake, jak dělané, akorát je ho potřeba hodně. A teď se mi poštěstilo, když mi taťulda přes hodného známého sehnal čerstvé tofu - a že ho bylo požehnaně! (ještě teď mi straší v lednici :D). Takže volba byla jasná a kupodivu se i experiment povedl! Těsto jsem použila z jednoho z receptů, co tu už na blogu mám (zebra "cheesecake") a zbytek jsem splácala dohromady sama :D. Na fotografiích nevypadá zrovna chutně, ale chutný opravdu byl! Přísahám! :D


Ingredience
těsto
  • 225 g hladké špaldové mouky
  • 100 g rostlinného tuku
  • 100 g moučkového cukru
  • 1 lžíce vanilkového pudingu (prášek)
  • 1/4 hrnku rostlinného mléka
  • špetka soli
náplň
  • 900 g tofu natural (nejlépe čerstvého)
  • 250 ml sojové smetany
  • 9 lžic agávového sirupu + více podle chuti
  • 1 lžíce vanilkového pudingu (prášek)
poleva
  • hrst borůvek
  • hrst červeného rybízu
  • 2 lžíce třtinového cukru nebo agávového sirupu

Postup
Smícháme všechny ingredience na těsto, jen mléko přidáváme na konec a postupně. Uhněteme těsto a dáme na chvíli do lednice. Poté vyválíme plát a namačkáme na dno formy na dort. Předehřejeme si troubu na 175 stupňů a  umixujeme tofu, postupně přidáváme ostatní ingredience na náplň, až nám vznikne hladká směs, kterou vlijeme do formy. Pečeme cca 1 hodinu v předehřáté horkovzdušné troubě na 175 stupňů. Mezitím si rozvaříme v kastrůlku borůvky a červený rybíz (já měla mražený) s cukrem nebo sirupem až nám vznikne hustější poleva. Pak sejmeme z plotny a necháme vychladnout. Vychladlý tofucake nakrájíme a podáváme přelitý ovocnou polevou.

9 komentářů:

  1. Vypadá chutně i na fotkách, hned bych ochutnala :) Tý jo, ale 900 g tofu je nálož :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím, je to hodně, ale měla jsem doma tolik tofu, že jsem to musela nějak zpracovat :D

      Vymazat
  2. Jinak koukám, že chceš číst Jméno růže, tak s ní neotálej, je to parádní kniha :) Jen škoda, že film nic moc, ale to je vždy, když jedou něco dle knihy, že mě to zklame :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám ji rozečtenou, ale teď jsem ji odložila, protože mam zkouškové :/ :D

      Vymazat
  3. 900g tofu.. uhmm to je fakt hodně :D To si asi do receptáře nezařadim

    OdpovědětVymazat
  4. To je zabíjačka. :D Musel být vážně luxusní.♥

    OdpovědětVymazat
  5. Škoda,že se nedá přes internet ochutnat :). Musím zkusit tu tvoji polívku z předchozího článku :)

    OdpovědětVymazat
  6. Náhodou, vypadá opravdu úžasně. Někdy mám sto chutí si začít zpívat: Proč .. jsem tak líná .. proč ... neumím vařit ... proč ... :D

    OdpovědětVymazat
  7. Aa taky už si dlouho říkám, že ho udělám...konečně mám hotovou školu, tak zas začnu dělat dobroty v kuchyni :) Vypadá skvěle :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!