neděle 7. června 2015

Starbucksové čokoládové muffiny

Tentokrát přidávám vegetariánský recept na výborné čokoládové muffiny, který mám od maminky. Veganská verze podle mě se dá lehce upravit - místo podmáslí použít sojový jogurt a místo vejce vytvořit těstíčko ze solamylu či hrašky, ale ještě to nemám vyzkoušené... Tyto muffiny jsem si zamilovala na první ochutnání, i když jsem nikdy muffiny ze Starbucks neměla.




Ingredience
  • 1 hrnek hladké pšeničné mouky
  • 1 hrnek celozrnné mouky
  • necelý hrnek třtinového cukru
  • 1/2 hrnku holandského kakaa
  • 2 lžičky prášku do pečiva
  • 1/2 lžičky jedlé sody
  • 1/2 lžičky soli
  • 1 a 1/4 hrnku podmáslí
  • 1 vejce
  • 2 lžíce oleje
  • 1 lžička vanilkového extraktu
  • 1 hrnek nasekané hořké čokolády (přibližně 200 g)

Postup
Jako obvykle smícháme suché ingredience (mouky, cukr, kakao, prášek do pečiva, jedlou sodu a sůl) a zvlášť mokré (podmáslí, vejce, olej a vanilkový extrakt). Smícháme obě směsi dohromady (těsto bude hodně hutné, nelekněte se) a naposled zamícháme opatrně nasekanou čokoládu. Rozdělíme těsto do papírových košíčků (nebo použijeme pečící papír, který do muffinové formy vytvarujeme - lépe se z muffinů sloupá a nezůstávají zbytky papíru) a dáme do předehřáté horkovzdušné trouby na 180 stupňů 25 minut. 

2 komentáře:

  1. Ty vypadají božsky! Já nemůžu dopustit na muffiny z Marks&Spencer, takové bych jednou chtěla taky umět :) Tyhle někdy vyzkouším, třeba to bude podobné :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!