neděle 22. prosince 2013

Valdštejnské slavnosti v Chebu 2013

Všichni kolem šílí a šíří vánoční náladu (já sice peču cukroví a koukám na pohádky :D), ale vzpomínám na léto :) Zjistila jsem, že jsem se s vámi nepodělila vůbec o svoje fotografie z Valdštejnských slavností z Chebu, kde ten známej Albrecht z Valdštejna fakt umřel :D a každý rok (i když vloni to vynechali a nikdo neví proč o.O) se pořádají na konci srpna na jeho počest slavnosti. No, i když tady umřel 25. února 1634 :D ale léto je léto - a vůbec se nedivte, že se tu oháním daty, protože mam za sebou zápočet z českého novověku! :D (pravda, jako rodačka z Chebu bych to měla vědět od základní školy, ale... né, vždy se všechno tak dobře pamatuje - jsem ostuda :D). Jak už jsem vám jednou prozradila, jsem úchylná na tyhle historické slavnosti. Líbí se mi, když si děti i dospělí hrají na rytíře a dámy na dámy (dobře zní to úchylně, už končim :D). Sama sním, že si nějaký kostým ušiju, ale vzhledem k mé šikovnosti si jej spíš koupím až zbohatnu :D A teď šup na prohlídku fotek :))


U Valdštejnských slavnostech nesmí chybět samozřejmě bitva alá z třicetileté války :)



A můžete i nějaké ty mini soldatesky vidět na ulici mezi stánky :))




Samozřejmě nesmí chybět i nějaká ta "koločotovská" atrakce pro děti a tenhle "starý" kolotoč byl opravdu kouzelný! Aby dítě nesedělo samo, vždy tam mělo zvířecího kamaráda :))







Tak a na řadě byly mé oblíbené dobové tance. Já opravdu zbožňuji dobovou hudba a ty tanečky obdivuju, sama bych asi nikdy nedokázala tak tancovat - mam pocit, že ty kroky jsou strašně složité :D Tyto slečny jsou ze skupiny "Arvena" z Plzně (kde studuju, ha! :D)





Pokud se někdy objevíte na nějakém tom historickém jarmarku a bude na programu vlajková show, tak tu si určitě nenechte ujít! Protože pokud někdo se chce řadit mezi frajery, tak to jsou tito vlajkonoši a vlajkonošky + bubeníci! :D Na slavnostech vystoupila skupina "Herold", kterou jsem viděla už po několikáté a vždycky byli vynikající!





A to by bylo, abych neodešla bez suvenýru :D koupila jsem si ošatku! :D

1 komentář:

  1. Jojo léto, taky se mi po něm stýská. Zrovna tuhle se mi zdálo, že jsem na nějakým letním fesťáku a probuzení pro mě bylo docela zklamáním:)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!