úterý 31. prosince 2013

Vánoce 2013

Tak jsem se dokopala konečně aspoň o Silvestru shrnout mé první veganské Vánoce :) Cukroví jsem pekla během zápočtových testů, ale naštěstí jsem to stihla všechno, jak jsem chtěla :) Upekla jsem 4 druhy cukroví (čokoládové pralinky a vosí hnízda jsem teda vlastně nepekla :D, ale vanilkové rohlíčky a linecké ano! :) a konečně vánočku jen a jen s mandličkami (rozinky mi totiž chutnají jen samotné, když se do něčeho přidávají, tak mi pak přijdou rozblemcané - vím, jsem mlsná a vybíravá huba :D a dokonce jsem tu vánočku (mojí první!) upletla najednou ze šesti pramenů, na což přišla maminka a vánočku jinak plést už nebudu :) Ke štědrovečerní večeři jsem měla bramborový salát, protože po něm se můžu utlouct :) a nic k tomu víc jsem nepotřebovala :D Někdo vidí Vánoce jako svátky přetvářky a hraní si na spokojenou rodinu a možná mají pravdu, protože rodina by se neměla scházet u stolu jen jednou do roka. Ale to kouzlo Vánoc, to je přesně to, co mám ráda. A ačkoliv nesnášim tradice a konzervativní setrvávání pořád jen na tom stejném, tak u Vánoc tu výjimku dělám ráda :D prostě se těším až se zase za rok nacpu bramborovým salátem, rozdáme si dárky, uždibujem vánoční cukroví a koukáme na pohádky :) Jednou za rok to nikoho nezabije :D No, a teď fotky :)



Všechny tyto věci jsem našla pod stromečkem od rodičů :)) (vždycky,když to vidím, si připadam jako malej nevychovanej fakat, kterej si tolik dárků nezaslouží :D ) Veganská kuchařka, černý hrnec s bílými puntíky :)), přívěšek s hlavou vlka ♥, chňapku na vaření s mlsným kocourem :), náušnice ve tvaru vánočních koulí na stromeček :D, šátek s kříži, medvídkovská čepice :), kniha "Osvobození zvířat" ♥, Knížka Umberta Eca "Jméno růže", falešné malé plugy, černé nadkolenky, taška s obráceným křížem, oranžové punčochy a tradiční ponožky s lištičkama :D


Lodičky jsme sice vyhrabali z loňska (i když jsem vyloupala měla čerstvé skořápky :D ), ale opět jako každý rok jsme si je nepustili :/ ale domluvili jsem se s taťkou, že příští rok budeme lít olovo :O :D


Zdobení stromečku - máme většinou netradičně zdobený slaměnými ozdobami a letos jsme přidali i perníčky :D (já vím, tenhle andílek je z kukuřičných listů :D )


Domácí "baileys" po vegansku :) Vím, že samochvála smrdí, ale mě se fakt povedlo! :D


Ukázka veganského cukroví - maminka také udělala 3 druhy veganského :) a ten jeden druh vyhynul už před Vánoci :D 


Maminčiny perníčky, příští rok také zkusím upéct veganské, ale nevím, jak je ozdobím :/


A tady je ta moje krasavice upletená ze 6 pramenů najednou! Sice vypadá jako přerostlá houska, ale měla jsem řídké těsto, zato byla chuťově výborná!


Vánoční prostřeno :D


Ááá, už se jenom vrhnout na dárky, roztrhat a radovat se :D ne, ještě jsem bohužel nevyrostla :D


A zapálili jsme si tradiční vánoční prskavku na balkoně :) (dali jsme ji na prádelní šňůru a koukali na ni za oknem z tepla pokoje :D )


Na Boží hod, jsem hned po ránu pilně psala esej do školy (teda né dobrovolně, ale termín odevzdání byl sakra blízko) :D Výraz mluví za vše :D


Vánoce u babičky a ten její vánoční věnec mě fascinuje :)) Jednoduchý a krásný :)


Snažila jsem se při každém přípitku udělat pěknou fotku, ale nejde to :D pořád se mi třese ruka a ostatní taky nevydrží držet skleničku, achjo :D


Babičky psík :)


A teď ještě ukázka, jak to vypadalo na koleji - teda spíše jen detailní fotky :D a tohle jsem odvezla holkám na kolej k ochutnání :)


Zabalené dárky pro holky :))


Kámoška přinesla těsto a formičky a my jsme vyráběli úly :D umí si to holka zařídit :D


A toto jsem dostala od holek - tričko s nápisem "Boo!", čepice a šátek :)) + chybí na fotce skleněná láhev na "mléko", ve který už jsem měla připravené a nalité domácí baileys :)

A tady pro kompletnost, zbytek dárků :D od babiček, tetiček a strejčků :D hřeben na kudrnaté vlasy, tričko se sobem, kabelka, hrneček s barevnými vločkami, náušnice ve tvaru králíčků, 8 GBtová flashka, mističky na créme brulée ♥, šedivé tričko, vínový svetřík a černá sportovní podprda do fitka! :)

Dostala jsem tolik dárku, až se za to stydim :D ale jsem z nich nehorázně nadšená :D

10 komentářů:

  1. Tie koláče vyzerajú dobre :)) Napriek tomu že som presladená a sladké už nechcem v ustach ani cítiť ... tie úliky by som si dala :)) a aj to v tej bielej tácke, hneď to prvé také hnedé. Čo to je ?? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsou čokoládové pralinky - v kokosovém mléce rozpustíš hořkou čokoládu, necháš vychladnout a pak ztuhnout do ledničky cca na 1 hodinu, pak vytvaruješ kuličky a obalíš v kakau :) je to úžasně jednoduché a nehorázně chutné! :)

      Vymazat
  2. Upřímně já už cukroví a nic sladkého nemůžu ani vidět :D Ale ty úly vypadají dobře, ani netuším, jestli jsem je vůbec někdy chutnala. :) Dostala jsi hezké dárky, obzvlášť ten šátek a přívěšek se mi líbí. Jinak ti přeju šťastný Nový rok. ^^

    OdpovědětVymazat
  3. Super dárky :) a moc hezké fotky !

    OdpovědětVymazat
  4. krásné dárečky, a to cukroví vypadá skvěle! mnam. Přeju štastný nový rok:)

    OdpovědětVymazat
  5. Krásný dárečky si dostala:))

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuji a držím palce, aby se ti Irsko také jednou splnilo!! :)

    OdpovědětVymazat
  7. Konečně nečtu jen samé nadávání, jak jsou Vánoce komerční a všichni jsou vyjuchaní a jáá je nesnáším atd.
    Přesně to je to, co ráda čtu, vždyť Vánoce jsou opravdu fajn. :) A moc se mi líbí, že ses tak pustila do toho pečení, hlavně ta vánočka vypadá úžasně, nakousla bych ji. :D

    OdpovědětVymazat
  8. Keby sa len dali zobrať tie koláče z tých obrázkov a zjesť ich ,heh. Kika

    OdpovědětVymazat
  9. Ta první a poslední fotka.. nejhezčí;)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!