sobota 15. února 2014

Krémová dýňová polévka

Má láska ke krémovým polévka začala touto dýňovou. Začala ji vařit moje maminka a já jsem si ji opravdu zamilovala. Od té doby, když se řekne polévka, hned si představím krémovou, hustou polévku, která pořádně zasytí jako pořádný oběd :) Recept mám od mamky a je opravdu jednoduchý - bez zbytečného přidávání brambor, smetany...


Ingredience
  • 1 dýně hokkaidó (výhoda tohoto druhu dýně je, že nemusíte dýni loupat šlupku :D)
  • 1 středně velká cibule + trochu olivového oleje
  • stroužek česneku
  • 1 litr vody + zeleninový bujón
  • sůl a pepř podle chuti

Postup
V hrnci si na oleji osmažíme nadrobno nakrájenou cibulku, česnek. Přidáme na kostky nakrájenou dýni hokkaidó, kterou zalijeme litrem vody - až začne vařit hodíme do hrnce kostku bujónu a vaříme, dokud dýně nezměkne. Osolíme o pepříme podle chuti a vše důkladně rozmixujeme. Pro ozdobení můžeme polévku pokapat dýňovým olejem.

4 komentáře:

  1. dýňovou polívku miluju... nevím, jestli to tu náhodou nemáš, ale skvělý je taky tu dýni nakrájet a upíct.. s hodně koření a olivovým olejem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. recept na pečenou dýni tady nemám, ale už jsem si na tom několikrát pochutnala, je to opravdu bašta :) naposled jsme si s maminkou takhle podobně upekly batáty a to vřele taky doporučuji :)

      Vymazat
    2. batáty jsem nikdy neměla! :) někdy je určitě zkusím. dík za tip .)

      Vymazat
  2. A ? Už viem akú polievku budem mať na obed tento týždeň :) U nás robievame tekvicovú so šalviou :)) tiež je fajn :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!