čtvrtek 27. března 2014

Filmové tipy aneb na co čumákovat...

Poslední dobou se ze mě stává filmový fanoušek... Teda ne, že bych předtím se na film ani nepodívala :D, ale můj seznam zhlédnutých filmů roste aritmetickou řadou a ve volném času opravdu buď kreslím, čtu nebo čučím na televizi :D (ještě se naučit plést a luštit křížovky a příprava na důchod je hotová! :D). A líbí se mi, jak filmy o ničem na rozptýlení, tak filmy s myšlenkou. A některé bych vám chtěla představit. Pro začátek prvních 10 filmů a až se mi zase nastřádá dalších 10 filmů, tak můžete čekat další článek věnovaný čučení na filmy :) - nejsou to zrovna novinky, které vletěly do kin, spíše starší filmy, které stojí za to ;)

01 / Stokerovi (2013)


Zabíjení lidí. Jak časté téma, které se objevuje ve filmech, že už nás to ani nepohoršuje. A ani ti psychopatičtí zabijáci, kteří si to užívají... a už vůbec ne, když je to křehká dívka, která to má v genech. A která si umí na svou oběť počkat a vystihnout ten správný moment! Sice na CSFD má pouhých 66%, ale mě se líbil :D

02 / Noc plná zázraků (2011)


Líbí se vám film "Láska nebeská" a už ji máte okoukanou? Pokud ano, tak tohle je pro vás. Někdo by řekl, že je to na stejné brdo, ale příběhy jsou přece jen jiné, i když nechybí romantika, sněhové vločky, nemravný Santa a šťastné konce :) A hlavně vtip! V životě bych neřekla, že je to polský film, opravdu ve srovnání s ostatními americkými filmy, překvapující a báječný! CSFD

03 / Hobit: Šmakova dračí poušť (2013)


Druhá část pokračování o hobitovi a jeho dobrodružství (pokud jste neviděli první díl, tak se určitě podívejte nejprve na něj!). Sice knížka je jen jedna, ale aby to bylo napínavější a výdělečnější, tak to rozkouskovali na 3 díly jako "Pána Prstenů". Takže jediné, co mě na tom štve, je to, že musím čekat na poslední díl :D - podle mě to na Pána Prstenů nemá, ale stejně, jak byla napsána knížka, je to spíše dětštější, i když se snažili o dospěláckou verzi :) (určitě si přečtěte napřed knížku!CSFD

04 / Návrat do Cold Mouintain (2003)


Z období války (sever proti jihu), kdy je v hlavní roli láska. Jak prosté, ale smutné. Tento film se mě hodně dotkl, ukázka toho, když někdo zneužívá svou moc, prožívá bídu během války, přátelství i strach a pomoc, ale také, že se milosrdenství a kompromisy někdy nevyplácí. Navíc na Nicole Kidman a Judea Lawa dost trpím :D CSFD

05 / Zatímco jsi spal (1995)


Zachránila člověka před přejetím vlaku. Dotyčný zůstal v bezvědomí a byl odvezen do nemocnice, kam ho šla zachránkyně navštívit a zalhala, že je jeho snoubenka, aby ho mohla vidět. A jeho rodina si ji nechala :D Ne, dobrá, takhle to úplně nebylo, ale když už film pro zamilované, tak s vtipem :) CSFD

06 / Dožeň, co se dá (1999)


Doba studené války a strach z jaderných zbraní. Americký vědec ze strachu před atomovým útokem vybuduje atomový úkryt pro svou rodinu, ve kterém mohou žít 35 let, dokud radioaktivita na zemi neklesne pod životu nebezpečnou hranici. V tomto prostředí vychovávají svého syna, který ve svých 35 letech poprvé spatří opravdový svět a dohání, co se dá... Dle mého jedna z nejpovedenějších komedií :) CSFD

07 / Horší než smrt (2007)


O pohřbu hlavy rodiny, kdy vyjdou najevo jeho hříchy, které se příbuzní snaží zakamuflovat. Britská komedie s velmi černým humorem a přitom na úrovni! U téhle komedie se budete smát od začátku do konce - teda jestli máte tak zvrácený humor jako já :D vím, že to asi pro každého nebude :) (ještě existuje verze z roku 2010 - myslím, že tentokrát americká, ale tu jsem neviděla :) CSFD

08 / Interview s upírem (1994)


První a snad jediný film, kde se mi líbí Tom Cruise (jinde ho totiž nesnáším :D). Ale, co je hlavní, že TENTO film by měli vidět všichni fanoušci upírů (a ne jen čučet na Stmívání, které může tomuto filmu a knize těžko konkurovat). Jak kniha, tak film, jsou promyšlené a upíři jsou tady takoví "správňáčtí", kteří chodí spát do rakví a své oběti vysávají v noci. Žádné vysávání zvířat, ale lidí! Tak, jak to má být. (předlohou filmu byla kniha od Anne Rice, která napsala celou upírskou kroniku :) konkrétně v Levných Knihách si můžete zakoupit "Interview s upírem" a "Upír Lestat" - další spíše seženete přes antikvariáty) CSFD

09 / Lásky čas (2013)


Jak se píše v popisu na CSFD, hlavní hrdina je mladý kluk, který má starostlivou matku, potrhlou sestru, báječného otce a žádnou holku. A tak trochu se může vracet v čase zpátky do minulosti. Proč ne, zvlášť když tím může získat srdce své vyvolené, napravovat nezdary, prožívat dny znovu... Ale i to má své nevýhody. Zase romantická komedie :D

10 / Hunger Games: Vražedná pomsta (2013)


Stejně jako u Hobita, je to už druhý díl :D a musím, říct, že jsem netušila, že do hunger-mánie spadnu taky. Po zkouškovém jsem přečetla všechny 3 díly naráz - bylo to opravdu oddechové čtení :) a hlavním favoritem je samozřejmě Peeta :D (kdo by ho nechtěl...). A líbí se mi hodně také myšlenka díla, kde tu máme 12 podmaněných krajů a hlavní střed všeho - Kapitol, který dává svým lidem "chléb a hry" - a ano, připomíná vám to Římskou říši :D Hladové hry jsou takové gladiátorské hry, ale bojují tam proti sobě děti a jen jedno z nich získá svobodu. Teda v druhém díle už ne... tam jsou profíci, kterým tu svobodu opět vzali... CSFD

A na jaké filmy koukáte poslední dobou vy? :)

2 komentáře:

  1. oh pripomenula si mi Interview, už dávnejšie som si to chcela stiahnuť ale nejako som na to pozabudla a tak na to hneď idem:)

    OdpovědětVymazat
  2. No aspoň vím, na co se dívat. :D
    Achjo .. Interview s upírem jsem zahlédla v útlém věku :'D, mohlo mi být tak 5 a víc .. zrovna tu část, kde měl krvavou hubu a já z toho měla trauma, od té doby jsem se na to bála podívat. :D:D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!