pondělí 31. března 2014

Veganské "sýrové" muffiny s bylinkami

Dlouho jsem měla chuť na slané muffiny, a když jsem si kupovala "sýr" ve Zdravé výživě na lasagne (což není zrovna levná záležitost :D), tak jsem se rozhodla zkusit "sýrové" muffiny :) Namátkou jsem si našla recept na studentpointu a povedly se hned napoprvé :) Samozřejmě nevoní tak, jak jako pravý sýr, ale veganline má svou specifickou vůni a musím přiznat, že jsem si na ni rychle zvykla. Většině "masožroutům" smrdí (kupodivu :D), ale to jim smrdí i normální smradlavé sýry (kozí apod.), takže na to neberte ohled (já jen, že mám zkušenost díky tomu, že jsem pekla pizzu na koleji :D). Takže směle do toho! :)




Ingredience (cca 12 muffinů)
  • 270 g hladké mouky (já jsem to zkombinovala s celozrnnou od oka)
  • 150 g nastrouhaného "sýra" Veganline (konkrétně jsem měla bylinkový)
  • 200 ml rostlinného mléka (konkrétně rýžové)
  • 85 g rostlinného oleje (konkrétně řepkový)
  • 1/2 pytlíku prášku do pečiva
  • 2 lžíce olivového oleje (ten má být na smažení cibule, ale já je dala i do těsta :D)
  • 1 velká cibule, nadrobno nakrájená
  • 2 lžíce provensálského koření + na ozdobu
  • špetka uzené papriky (původně byla sladká, ale uzená je voňavější)
  • sůl a pepř podle chuti

Postup
Předehřejeme horkovzdušnou troubu na 180 stupňů. Na pánvi si osmahneme cibuli na oleji a necháme ji zesklovatět. Smícháme zvlášť suché ingredience (mouku, prášek do pečiva, sůl, pepř a papriku, nastrouhaný "sýr" a provensálské koření. Zvlášť mokré ingredience (olej a mléko), obě směsi smícháme dohromady a nakonec přidáme zesklovatěnou cibuli. Naplníme košíčky muffinů (nebo silikonové formičky - papírové košíčky se více lepí na těsto) a ze shora posypeme ještě bylinkami. Pečeme v troubě 25 - 30 minut.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář!