pondělí 17. března 2014

Zebra "cheesecake"

Zebrovaný tvarohový dort nebo lépe řečeno cheesecake byla moje závislost! Nejvíce se mi samozřejmě líbil na oko (kdo by odolal pruhovanému dort, že? :D ), ale také božsky chutnal! Proto když jsem objevila zebru povegansku u Veganotic, tak jsem zajásala radostí! Hned jsem ho vyzkoušela, ale chuť mě napoprví velmi zklamala a ještě ke všemu se mi ty pruhy taky nepovedly :D. Samozřejmě jsem byla naivní, když jsem si myslela, že to bude do puntíku to samé jako u původního, ale stejnak mě to zklamalo. A ani tatínek to nejedl :D Tak jsem si dortík odvezla na kolej a musím podotknout, že mi opravdu zachutnal (jedla jsem ho týden :D)! Na chuť tofu jsem si musela zvyknout... a zvykla :) Takže pokud půjdete také do tohoto receptu, tak určitě bude stát za to! Jen to berte jako tofu dortík! :)



Ingredience
  • 225 g polohrubé mouky
  • 100 g margarinu nebo rostlinného tuku
  • 100 g moučkového cukru
  • 1 lžíce kukuřičného škrobu
  • 1/4 hrnku rostlinného mléka
  • špetka soli
náplň
  • 2 krabičky silken tofu nebo cca 700 g čerstvého tofu
  • 1 větší banán
  • 4 - 5 lžic prášku vanilkového pudingu
  • 3/4 hrnku cukru
  • 200 ml rostlinné smetany nebo rostlinného mléka
  • 1 lžička vanilkového extraktu
  • šťáva z 1 citronu
  • 200 g čokolády na vaření nebo 3 lžíce holandského kakaa

Postup
Předehřejeme si horkovzdušnou troubu na 170 stupňů, ingredience na těsto smícháme v míse a propracujeme rukama (naposled přidáváme po částech mléko, dokud nevznikne pěkné těsto). Formu na dort vyložíme pečícím papírem, vložíme do ní těsto a vymačkáme ho rovnoměrně prsty po dně a po stranách formy. V mixéru rozmixujeme všechny ingredience na náplň kromě kakaa a čokolády. Čokoládu rozehřejeme ve vodní lázni. Půlku těsta z mixéru přendáme do misky a do druhé půlky vmícháme lehce prochladlou čokoládu nebo kakao - opět rozmixujeme. Do středu formy dáváme střídavě velkou lžící nebo naběračkou bílého a čokoládového krému - pod tlakem se bude rozlévat po formě a vytvoří žebrování. Pečeme asi 50 minut dokud se náplň nezpevní - po vyndání necháme úplně zchladnout a dáme do lednice (aspoň na 1 hodinu před podáváním).
______________________________________________________________________________

Další pokusy, varianty a "vylepšení"...

červenec 2014
- použila jsem čerstvé tofu a do tmavé části těsta jsem dala pouze kakao a stejně nebyl pruhovaný jak jsem chtěla :(

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář!