neděle 16. března 2014

Vánočka

Na Vánoce jsem pekla svou první vlastní vánočku a hned veganskou! :) Našla jsem si recept na Vegan fighter, ale jelikož vánočka byla jen pro mě, tak jsem musela množství vydělit dvěma. Udělala jsem si ji bez rozinek, úplně jednoduchou a prostou, jen mandlemi jsem ji na závěr ozdobila. Těsto je řidší než u klasické vánočky, ale po upečení je nádherně nadýchaná :) S receptem jsem nad míru spokojená. A maminka navíc našla postup, jak uplést vánočku najednou ze šesti pramenů (žádné pletení copánku ze 4 pramenů, pak 3 a nakonec 2, které pak musíte skládat na sebe :) - odkaz máte v postupu - pusťte si pouze to video :) 


Ingredience
  • 250 g hladké mouky
  • 50 g třtinového cukru
  • 50 g rostlinného tuku
  • 125 ml sojového mléka
  • 1 vanilkový cukr
  • špetka soli
  • mandle na ozdobu
kvásek
  • 100 ml teplého sójového mléka
  • kostka droždí
  • 2 lžičky třtinového cukru

Postup
Připravíme si kvásek - droždí rozdrobíme do teplého mléka a zasypeme dvěma lžičkami třtinového cukru - necháme vzejít. V míse smícháme mouku a sůl a smícháme s kváskem. Přidáme rozehřátý tuk, cukr, vanilkový cukr a sojového mléko. Zamícháme a vypracujeme hladké těsto. Necháme kynout 1 hodinu. Pak u pleteme vánočku - já ji pletla podle tohoto postupu a jinak ji plést už nechci! :D ODKAZ TADY! - (zkoukněte jen video na konci článku) Necháme zase kynout na 1 hodinu a dáme péct na 160 stupňů asi 45 minut.


2 komentáře:

  1. ó, mňam! robíš mi chuťky, už dlho mám chuť na poriadnu vianočku! :).

    Kejmy ♥.

    OdpovědětVymazat
  2. Taky jsem ji na vánoce dělala, je výborná! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!