čtvrtek 6. března 2014

Linecké cukroví

Od malička mé nejoblíbenější. Zvlášť s naší domácí rybízovou marmeládou (!), protože s jinou je pro mě linecké strašně sladké, rybíz má kyselejší chuť a když se linecké rozleží, tak ho můžu jíst po kvantech :D K Vánocům prostě tohle cukroví patří, teda hlavně k těm mým Vánocům :D. A jaké cukroví je pro Vás nejtypičtější na Vánoce? :) (ano, vím, že je to "dokonalá" otázka tahle v březnu, když se čeká na jaro a já se tu rozplývám nad vánočními dobrotami :D, ale co naděláte :D ). Recept opět od Dewii (bez které bych asi žádné Vánoce neměla, nebýt jejích receptů :D ).



Ingredience
  • 200 g rostlinného tuku (Alsan)
  • 300 g hladké bílé mouky
  • 80 g moučkového cukru
  • trocha citrónové šťávy
  • rybízová marmeláda (nebo jiná domácí)

Postup
V míse smícháme mouku a cukr, přidáme nakrájený povolený tuk a citrónovou šťávu. Rukama vypracujeme těsto, které necháme minimálně hodinu odležet v lednici. Poté těsto rozválíme na plát tenký přibližně 4 mm a vykrajujeme tvary formičkami, které rovnou skládáme na plech a pečeme na 160 stupňů a hlídáme dokud těsto nezačne hnědnout. Nakonec cukroví spojíme marmeládou.

1 komentář:

  1. Krásné to máš :D... Já na vánoce nepekla, řekla jsem si, že si prostě nebudu tu svojí dřinu kazit a žádné vánoční přibírání se konat nebude :D měla jsem vánoce max o rýžových chlebíčkách a pak nakonec jsem je stejne trávila nemocná.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!