čtvrtek 20. března 2014

Štědrovečerní bramborový salát

Na Štědrém dni miluji bramborový salát! (samozřejmě i ty dárky, co pak čekají pod stromečkem, ale s věkem si začínám užívat více večerní tabule než jako dítě těch dárků :D taky bych asi neměla zapomenout na rodinu a pohádky! :D). A také se snažím (opravdu!) si ho dělat jen na Štědrý den jednou do roka, přece jen to není žádný zdravý pokrm, žejo... ale o to více ho zbožňuji :) Jen mě mrzí, že teď už nebudu jíst bramborový salát celý vánoční týden jako dříve, protože to jsme dělali svůj a ještě dostávali od obou babiček, takže jsem dlabala salát od rána do večera (doslova!). A nebylo šťastnějšího dítěte :D teď mi asi babičky nebudou dělat spešl salát se sojolkou či tofunézou, ale což... tím lépe pro můj organismus (musíme to brát s nadhledem :D ). Slibuji, že tohle je poslední z receptů z Vánoc! (na ty další si počkáme do prosince :) :D ). Teď se můžete těšit na jídlo s velikonoční tématikou :D. Na bramborový veganský salát jsem se opět inspirovala u Dewii.


Ingredience
  • 1 kg brambor
  • 1 konzerva sterilovaného hrášku
  • 1 petržel
  • 2 mrkve (někdy dávám i více)
  • 5 sladkokyselých okurek + lák z okurek
  • 1 cibule na drobno nakrájená
  • 1 kelímek sojanézy nebo tofunézy 
  • 3 lžíce plnotučné hořčice
  • sůl a pepř podle chuti

Postup
Brambory uvaříme ve slupce v osolené vodě. V dalším hrnci necháme na oleji zesklovatět nakrájenou cibuli, a pak ji zalijeme trochou vody, ke které přidáme lák z okurek (ne celý), hrášek a na kostičky nakrájenou mrkev a petržel. Vše chvíli povaříme. Brambory oloupeme a nakrájíme na kostičky, přidáme zeleninu s trochou láku, okurky nakrájíme na kostičky. Vše smícháme spolu se sojanézou, hořčicí, sůl a pepř.

Poznámka: Dříve jsme dávali do bramborového salátu čerstvou cibuli, ale vařené je o mnoho lepší!
Vřele doporučuji :))

1 komentář:

  1. Já jsem na tom asi jinak. :D Bramborový salát jíme i po dobu jiných dnů a období :D, v létě majonézu však vynecháváme. :D Ale jak je na Vánoce, tak večeři sním, ale potom už ho nechci ani vidět, protože jak ho máme další 3 dny, hrozně se mi znechutí. :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!