čtvrtek 17. dubna 2014

Mandlové mléko

Tak jsem zjistila, že výroba domácích mlék je zcela primitivní. A to jsem se toho bála a přitom je to jen o mixování a přecezení :D. Mandlové mléko jsem dělala poprvé a samozřejmě jsem tam natropila spoustu začátečnických chyb :D, například jsem mandle nespařila a neoloupala (ale v receptu hned "zkušeně" píšu, jak je máte spařit :D) a to jsem se potom dočetla, že slupky jsou těžko stravitelné, ale tak snad neuškodily. :) Radši se poučte z mých chyb. :D Recept mám opět od Dewii a zvolila jsem ten nejdelší postup a jiný bych ani radši nezkoušela. :) "Mléko" skladuji ve skleněné uzavíratelné lahvi, ale vůbec nevím, jak dlouho vydrží, protože jsem ho spotřebovala extrémně rychle :D


Ingredience (cca 1 litr mléka)
  • 100 g neloupaných mandlí
  • 1 litr vody

Postup
Mandle spaříme horkou vodou a necháme cca 15 minut pod vodou. Poté vodu slijeme a oloupeme. Mandle zalijeme vodou a necháme namočené 8 - 12 hodin (já je nechala přes noc). Pak mandle slijeme, čímž se zbavíme "inhibitorů enzymů", dáme je do mixéru spolu s litrem čisté nové vody. Mixujeme mandle, dokud voda nezbělá. Poté přecedíme přes plátno (zbylou drť z mandlí můžeme využít do sušenek či jinam, nemusíte ji vyhazovat). "Mléko" si můžeme ochutit, ale já ho mám radši bez příchuti :)


2 komentáře:

  1. Není potřeba je spařit, po namočení přes noc jdou oloupat hrozně snadno. Ale stejně... loupání nepokládám za důležité. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nojo, máš pravdu :D to mě nenapadlo... já loupání taky považovala za zbytečně, a pak jsem se dočetla tohle :D

      Vymazat

Děkuji za každý komentář!