neděle 27. dubna 2014

Veliko(ko)noce 2014

Konečně jsem uspořádala / roztřídila fotografie z Velikonoc, a ačkoliv všichni si spojují Velikonoce s vajíčky, tak i bez vajíček se dá obejít ;) Většina odsuzuje Velikonoce kvůli křesťanské tradici, ale když zahloubáme více do historie, tak křesťanská tradice stojí na pohanských základech ;) Takže dohadování, co je křesťanské a co ne, je zcela zbytečné. Velikonoce beru jako tradici, kdy je rodina pohromadě (jako na Vánoce), i když to velikonoční pondělí... no, jeden z důvodů, proč bych chtěla být kluk :D Tento rok jsem chtěla koledníky pořádně opít moravskou slivovicí (což je spíše skoro složilo - aspoň toho jednoho), ale odešli po svých...), taťuldu samozřejmě opít si jen tak netroufám, tak jsem místo vajíček udělala velikonoční cupcaky, což mě jako jediné napadlo, jak i ty další koledníky uplatit - jinak jsem viděla TADY na blogu, další kreativní nápad místo vajíček, který bych chtěla i příští rok vyzkoušet :)

Proč bychom se nejen na Velikonoce, ale po celý rok měli vyvarovat kupování a požívání vajec?
Tady je kreativně zpracovaná odpověď. Veselé Velikonoce bez vajec, jsou přece jenom veselejší!


Rodiče mi koupili hrníček s kuřátkem - na Velikonoce, jak dělané - hned ten čaj chutná lépe :) A aby toho nebylo málo, tak mám i skleničku! Obojí z Tesca za opravdu nízkou cenu! ;)


Samozřejmě se Vám ještě jednou pochlubím mým první beránkem, i když jeho příběh a recept máte TADY :D Po rozkrojení byl uvnitř žlutý díky kurkumě (to je barvička!) a druhý den mu upadl, i přes implantované párátko, mu upadl čumáček a maminka to nazvala "umučením jehňátek" :D Ano, veselé Velikonoce!


Maminčiny tradiční velikonoční ptáčci - na způsob jidášů - teprve před upečením...


Na zelený čtvrtek jsme měli brokolicovou polévku, kterou jsem "vytunila" sedmikráskami z naší zahrádky...


Na tradičních procházkách potkáváme tyto fešáky od sousedů ;) :D



Maminka upekla velikonočního zajíčka (pořídili jsme si novou formu na pečení, abychom nepožírali pořád chudáka pana berana :D


a tady v celé parádě!

Tady opět moji fešní agávoví jidáši - RECEPT


A tady je příprava pomazánek (z červené řepy, cuketová a "vajíčková") k babičce, která mě oblafla tím, že udělala své a já jsem je pak zase musela odvést zpátky :D Také jsem si k ní vezla tavenýr, že si ho udělám u babičky alá smažák a no... málem jsem babičce podpálila kuchyň :D Ohřála jsem olej tak moc, až vzplanul - tou chemickou reakcí jsem byla fascinovaná :D Vždy jsem o tom jen slyšela, ale nikdy se mi to nepovedlo (i táta zalitoval, že mě nevyfotil :D) - ale nebojte, babička i kuchyň jsou v pořádku :D


babiččina slípka :D

Taková normální rodinka :D Maminka mi chtěla vyfotit francouzský cop, který mi taťulda upletl a ten taky samozřejmě nemohl na fotce chybět :D


A babička mi koupila nanuk, který měl vegan složení a byly v něm i kousky ovoce! Slastné...



Babičky hlídací hafan :D Je úžasný, ovšem babička si pořád stěžuje, že zlobí... kdo by to byl řekl... :D




Také jsme nasbírali pampelišky na med - teda né ty, v kterých se náš hafan vyválel :D - a med se povedl! Brzy bude recept!


Po procházce se tradičně ohříváme u kamen - ne nečarujeme ani nevyvoláváme duchy :D



Tento obrázek u babičky na chalupě vždy obdivuji a nemůžu se na něj vyčučákovat :D


Od babičky jsem dostala k Velikonocům čokoládového králíka (také vegan složení ♥) ze 72% kakaa.


A jako všechny babičky, i ta naše se nás snaží vykrmit - chlebíčky, víno, brambůrky a zeleninové chipsy...



A teď z maminčiny dílničky - maminka dodržuje tradici a maluje na vajíčka stále... - tak jen pro ukázku:



A teď moje slepičí četa! Mrkvové muffiny (RECEPT) s kokosovou šlehačkou a na stráži je vždy slepička!



Pak jsem musela za každou cenu vyzkoušet mrkvový dort (teda spíše mini-dort), který se opravdu povedl! Sice ostatní ho nejedli, protože mamka udělala medovo-kávový dort, ale já jsem si ho nemohla vynachválit - jsem pašák (taky kdo mě nejlépe pochválí? :D). Recept bude brzy na blogu!


Jako malá mi vždy jakože "zajíček" poschovával sladkosti a dárky po bytě - nu, a i když si myslím, že jsem velká, tak stejně dostávám dárky - a tento rok mě to překvapilo, když na mě čekala tato taška, měla jsem ji na židli a málem si na ni sedla :D


A tady je vnitřek tašky - dostala jsem bonbóny, lískooříškové mlíčko, dalšího zajocha (tentokrát modrého :D), ponožky, aby mě beránek nepos**l a jeden menší bloček a jeden velký :)


maminčina řeřicha

A tohohle korálkového krasavce jsem dostala od naší milé paní sousedky k Velikonocům! ♥ Fešák!


A jak slavíte Velikonoce vy? Taky po vegansku, nebo vůbec? :)

6 komentářů:

  1. úžasný článek i fotky ♥! Máš úžasnou babičku, to je opravdové štěstí, myslím, že je jedna z mála babiček, které vůbec veganství chápou :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Ano, jedna babička je naprostý poklad, ale druhá zase to veganství bere spíše jako vegetariánství a snaží se do mě nacpat např. vejce :D

      Vymazat
  2. Krásné, krásné fotky! Tvoje máma je úplný umělec na zdobení vajíček! :D
    PS: Jak chutná smažený tavenýr? Má to cenu? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když si ho rozkrájíš na tenčí plátky, které obalíš, tak to ujde (já to neudělala a bylo toho moc :D), ale není to to, co bych jedla každý den :D Chtěla bych ho zkusit ještě v jiném provedení :)

      Vymazat
  3. Vegan čoko králík? :O ♥
    Kliiid, mně zase jednou začala hořet mikrovlnka, když jsem tam (asi v deseti) dala rozehřát máslo i s tím obalem.:DD

    Já Velikonoce neslavím, jakékoli svátky nějak nemusím.. Jen na veganské večeři bylo zdobení plastových vajíček, tak jsem si dvě nabarvila. :)

    OdpovědětVymazat
  4. To jídlo vypadá skvělee hlavně ty slepičkový muffinky :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!