středa 11. června 2014

Apetit Festival 2014 v Plzni

Vždycky jsem záviděla všem, co chodili na festivaly jídla a mohli ochutnávat, co se jim zachtělo. A pak jsem se dozvěděla, že nemusí být všechny "žrací" festivaly jen v Praze, ale také v jiných městech... třeba v Plzni :D Tak jsem vytáhla maminku na Apetit Festival, který bývá v Plzni a v Pardubicích a ještě více se mi na něj chtělo, když jsem se dozvěděla, že tam bude i vegetariánské bistro Satyr, kde mají často v nabídce i veganská jídla - bohužel na festivalu žádné veganské nebylo - pouze u Sushi baru jsem si dala sushi s avokádem a nakládaným zázvorem :) Jinde bylo ve většině soutěžních menu jen samé maso, pak brouci a štíři (z toho lidi byli úplně paf), zajímavá byla ale také molekulární kuchyně :) Něco málo jsem samozřejmě vyfotila, ale raději vám sem dám odkaz na fotoreport od profíků :)


A první, co jsem si musela dát, byl malinový ležák, abych uhasila žízeň. Ta růžová pěna mě fascinovala :D


První na programu byla Jana Vašáková (i s dětmi :D), šéfredaktorka časopisu F.O.O.D., která nechala také rozdávat letáčky s jejími recepty, které aktuálně na festivalu vařila - a také uvařila sytou polévku Minestrone, kterou bych chtěla podle ní vyzkoušet. Pokud ji neznáte, zkuste si prolistovat její krásnou kuchařku "Jezte česky" - jsou tam pěkné fotografie i samozřejmě i recepty :)



Tady je prostřený stůl pro náhodné ochutnavače z davu... :D


Nádobí a další pomocníci do kuchyně od Tupperware, od kterých jsme dostali katalog a kelímek na panáka :D - jejich věci se mi strašně moc líbí, jsou opravdu nápadité a praktické :)


Menu bistra Satyr - snad nejkrásněji a nejnápadněji prezentováno :) a to sezení! :)


A tady zase něco pro děti, kteří se navlečou do oblečku a přilepí se na stěnu - rodiče mají na chvíli pokoj :D myslím, že Modrá pyramida zabodovala :D


Sushi menu bylo akorát pro nás dvě (já a maminka :D) - maminka měla část se syrovým tuňákem a já s avokádem a tady také padlo rozhodnutí, že prostě musíme si to sushi udělat i doma!


Trapas festivalu, kdy si člověk hrdě dá sushi a neumí ani držet hůlky :D nakonec jsem to do té pusy stejnak nasoukala :D


Další pitivo, abychom zapily první oběd - já si dala malinovku a maminka pivo Řepiš :)


Na scénu se také dostal sám velký mistr Pohlreich, který měl i překladatelku do znakové řeči - chuděrka tam musela překládat i jeho vytříbeně sprostý slovník :D a ještě si z ní dělal srandu :D


Maminčin druhý oběd od Satyra - tataráček z červené řepy :)


A tady květinový salát pro víly :D s rakytníkovou espumou...


Na výběr byly i pralinky a to všeho druhu, tak jsme tatínkovi domů dvě dovezly, aby nebyl smutný :)



A kavárna Anděl se mohla chlubit kávou fair trade a širokým výběrem různých dortíků a muffinů...



Dostaly jsme ochutnávku kávy během čekání ve frontě a objednaly jsme si čaje - já čerstvý zázvorový a maminka zelený :) - no, byla zima, tak jsem ani nemohla / nechtěla ochutnat nic studeného :)



A lidu bylo hojně, i přes nepřízeň počasí :)



Nabídka z farmářského obchůdku, kde bylo čerstvé pečivo, různé pomazánky, paštiky, marmelády a další...


Molekulární kuchyně a jejich chemické náčiní - dali byste si jablečný štrůdl v kostce? :D



Ještě než jsme se vydaly na zpáteční cestu na nádraží a na vlak domů, tak jsme stihly oběhnout různé krámky s hadříky, a pak zaběhnout do Crosscafé na latte ze sojového mléka na cestu domů :) (ale vypila jsem ho dříve, než jsme se došouraly na nádro :D)


5 komentářů:

  1. Většina akcí, festivalů pikniků a já nevím čeho ještě je většinou v Praze, což je škoda, když to má člověk z ruky. Jen škoda, že se Satyr nepředvedl s veganským jídlem a že jedinou možností bylo pouze sushi, na druhou stranu, ta molekulární kuchyně musela být fantastická podívaná x)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzhledem k tomu, že tam měli neustále narváno a dlouhé fronty, že jsem měla, co dělat, abych jsem si je mohla vyfotit, tak myslím, že molekulární kuchyně rozhodně zabodovala :D

      Vymazat
  2. Ten tataráček z řepy vypadá božsky! :-O :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vypadal krásně a prý i výborně chutnal :) Myslím, že ve veganské verzi by byl také dobrý, ale nevím, čím bych nahradila ten kozí sýr nahoře :D - přece jenom, ten má specifickou chuť, zatímco tofu žádnou nemá, když si ho neochutíš :D

      Vymazat
  3. To vypadá suprovitě, hlavně to sushi, které sis dala ... a kašlala bych na hůlky, jedla bych to někde na tajňačky rukou. :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!