středa 18. června 2014

Celozrnné rajčatové muffiny s bazalkou

Tak tyto muffiny jsem poprvé viděla u Dewii na blogu a také v kuchařce "500 veganských receptů" - poprvé dopadly katastrofálně, připadaly nedopečené, tak jsem je pořád pekla, až jsem je totálně vysušila. Podruhé mi zase nevyskočily. Tak jsem je zkusila znovu, do třetice všeho dobrého - a povedlo se! :) Kombinaci sušených rajčat, čerstvé bazalky a černých oliv zbožňují a po těchto muffinech se mohu utlouct :)



Ingredience
  • 1 a 1/4 hrnku celozrnné špaldové mouky
  • 2 hrnky sójového mléka (jiné by se nemuselo srazit)
  • 1 lžíce jablečného octa
  • 1/4 hrnku olivového oleje
  • 1 cibule nakrájená nadrobno
  • 2 lžíce nasekané čerstvé bazalky nebo sušené
  • 1 lžíce jedlé sody
  • 1 lžíce soli
  • špetka čerstvě mletého pepře
  • 60 g sušených rajčat nebo naložených v oleji
  • 15 ks černých oliv nakrájených nadrobno

Postup
Pokud máme sušená rajčata, zalijeme je horkou vodou, na 30 minut až hodinu necháme odstát. Do sójového mléka přilijeme lžíci jablečného octa - srazí se a vytvoří "podmáslí". Sušená rajčata nakrájíme nadrobno spolu s olivami, bazalkou a cibulí. Předehřejeme si horkovzdušnou troubu na 180 stupňů. Ve velké míse smícháme mouku s jedlou sodou, solí a pepřem. Přilijeme sójové mléko a olej. Nakonec přidáme nakrájené rajčata, cibuli, olivy a bazalku. Smícháme, ale nepřemícháme! Pucky se v troubě rozpečou. Naplníme košíčky na muffiny a pečeme 25 - 30 minut na 180 stupňů.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář!