čtvrtek 26. června 2014

Nakládané tofu

Nikdy jsem neměla nakládaný hermelín v hospodě (vážně!), ale nakládané tofu, to mi teda chutná :) a hlavně s červeným vínem! Jedinou nevýhodou je, že je to ale také dost mastné, ale každodenní jídlo k vínu to teda není, spíše takové labužnické pro výjimečné chvilky :) Receptů na tzv. "tofulín" je všude plno, tak jsem si ho udělala podle sebe (hlavně je toto dobrá varianta na spotřebu tofu, které vám straší v lednici a nevíte co si s ním počít jako já :D)


Ingredience
  • 1 čerstvé tofu (natural)
  • 1 velká cibule, nakrájená na plátky
  • 2 stroužky česneku, nakrájené na plátky
  • několik kuliček černého pepře a nového koření
  • 3 bobkové listy
  • sušená uzená paprika / sladká paprika
  • sůl podle chuti (každý solí jinak)
  • olivový olej

Postup
Tofu nakrájíme na kostky a obalíme v sušené uzené paprice. Do sklenice vrstvíme plátek cibule, česnek, kuličky nového koření a celého pepře, tofu, bobkový list, sůl podle chuti - vytvoříme několik vrstev, dokud nebude sklenice plná. Zalijeme olivovým olejem (vše ve sklenici musí být ponořeno). Sklenici si musíme pořádně prohlédnout a nenechat tam žádné vzduchové bublinky - těch se zbavíme pomocí prošťouchnutí špejlí. Pak můžeme dát do lednice nebo na chladné temné místo - doporučuji cca 10 dní nechat odležet před konzumací.

1 komentář:

  1. vypadá to božsky!!! mňam!
    Mimochodem teď jsem si všimla Tvého seznamu knížek (né že bych si ho nevšimla hned zezačátku, hned mi to přišlo milé, ale detailně jsem nezkoumala)- konkrétně Jméno Růže...strašně moc tu knihu doporučuji...a možná ještě víc film... ♥

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!