pátek 13. června 2014

Ovocné tofu knedlíky

Miluji sladká jídla a jsem schopná je jíst každý den i jako hlavní chod :D A naštěstí pro mé chuťové buňky začíná pořádná ovocná sezóna - teď jahody (!), pak borůvky, maliny, třešně, višně, ostružiny, švestky apod. Takže přes léto budu pěkně kynout (pokud se nebudu hýbat), ale o to více si to užiji :D A dnes na pořadu dne (no, dobře včera večer jsem už je dojedla, takže mi zbyly už je fotografie :D) jsou ovocné knedlíky á la variace na tvarohové plněné jahodami (jsem zvědavá, zda se mi podaří udělat někdy i kynuté :D) - recept mám od Fazul'ek a už jsem recept zkoušela loňské léto se švestkami a náramně se osvědčil! (komu vadí bílý rafinovaný moučkový cukr, stačí si třtinový cukr rozmixovat v mixéru nebo použít agávový nebo jiný sirup)



Ingredience
  • 1 balení tofu natural (cca 180 g), rozdrobené
  • půlka bio citrónu - vymačkaná šťáva
  • 1/4 hrnečku dětské krupičky
  • 3/4 hrnečku polohrubé mouky
  • 3 lžíce agávového sirupu
  • špetka soli
  • hrst jahod
k podávání
  • hrst jahod rozmačkaných se lžící agávového sirupu
  • moučkový cukr nebo zase agávový sirup

Postup
Tyčovým mixérem rozmixujeme rozdrobené tofu s citrónovou šťávou a agáve sirupem dohladka. Přidáme dětskou krupici a polohrubou mouku se solí - vypracujeme (nejlépe rukama) těsto. Z něj vytvarujeme stejně velké kuličky, které rozplácneme na placku, dáme do středu jednu jahodu a zabalíme - vytvarujeme opět kuličku. Dáme vařit do osolené vroucí vody, až knedlíky vyplavou na povrch - necháme je ještě 3 minuty a vyndáme. Jeden knedlík rozkrojíme, abychom se ujistili, že jsou uvařené. Podáváme přelité rozmačkanými jahodami s agávovým sirupem.

5 komentářů:

  1. Vy mě těmi jídly chcete zabít! :D Já se snad dokopu vařit nebo co... :D

    OdpovědětVymazat
  2. ovocný knedlíky jsou moje nejoblíbenější jídlo už snad od narození, tohle zkusím :)

    OdpovědětVymazat
  3. Také jsem je několikrát dělala, jsou vynikající! a dlouho jsem je neměla, tak děkuji za připomenutí :)

    OdpovědětVymazat
  4. greeeat pics. yummy!
    you got a new follower ♥

    OdpovědětVymazat
  5. Neveganské jsem nikdy neměla ráda... Pak jsem dělala veganské a zamilovala se ��

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!