pondělí 16. června 2014

Cookies

Amerických cookies je nespočet - zdravé i nezdravé, kýčovité i obyčejné a další a další. Já osobně jsem si oblíbila tyto s kousky čokolády a autorka receptu (našla jsem ji přes instagram) je popisuje jako žvýkací, ale já je vždy trochu připeču (zapomenu hlídat :D), že je mám spíše křupavé a tak mi i chutnají :) Jinak autorka receptu také vydala e-kuchařku Nom Yourself (kterou bych chtěla moc!) a na instagramu má nespočet úžasných načančaných fotek jídel, které vždycky vykouzlí. Má i své stránky, ze kterých mám tento recept, ale receptů je tam jen pár :(


Ingredience (24 sušenek)
  • 3/4 hrnku rostlinného margarínu
  • 1 a 1/3 hrnku třtinového cukru
  • 1 lžíce mletého lněného semínka + 3 lžíce horké vody
  • 2 hrnky hladké špaldové mouky
  • 1/2 lžičky soli
  • 1/2 lžičky jedlé sody
  • 1 lžička vanilkového extraktu
  • 100 g nasekané hořké čokolády

Postup
Rostlinný margarín a cukr ušleháme mixérem dohladka. Mleté lněné semínka zamícháme se 3 lžícemi horké vody a necháme 30 sekund odstát a přidáme ke směsi margarínu s cukrem. Ušlehanou směs spojíme s moukou, solí, jedlou sodou a vanilkovým extraktem - vypracujeme ručně těsto (podle potřeby si přidejte trochu vody, pokud se vám těsto pořád rozpadá). Předehřejeme si horkovzdušnou troubu na 180 stupňů. Poté zapracujeme do těsta nasekanou čokoládu a tvoříme stejně veliké kuličky z těsta. Pokládáme je na plech s pečícím papírem s několika centimetrovým odstupem od sebe (sušenky nabudou) a lžící je zploštíme. Dáme péct do předehřáté horkovzdušné trouby na 180 stupňů na 10 minut a necháme 15 minut dojít na plechu.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář!